Koor-FFSleutelen
voor Purmerend en Omstreken
home onskoor onzedirigent nieuwsbrief agenda pers contact
Recensies

Uitvoering KBO intieme 'verbinding'
Een zaal vol

Op vrijdagmiddag 29 april 2022 was ons koor-FFSleutelen uitgenodigd om voor de leden van de Katholieke Ouderenbond Purmerend in Het Stamhuis een optreden te verzorgen. Ondanks het feit dat ons koor sinds een lange periode van lockdown nog maar pas weer elke vrijdag repeteert, was dirigent Agnes Kaufmann eer in geslaagd om met ons koor een fijn gevarieerd programma in elkaar te sleutelen.
Het koor telt momenteel maar een kleine bezetting maar Agnes beloofde dat het de letters FF (deze betekenen in de muziek natuurlijk Fortissimo) volkomen waar zou maken
.

Zang met videobeelden

FF Sleutelen mist na de coronacrisis een behoorlijk aantal leden maar Margreet, Henk,  Henk,  Jannie, Juleke, Theo, Theo,  Fred, Els, Jeannette, Yvonne en Erny (in totaal 3 bassen, 2 tenoren, 4 sopranen en 3 alten), zetten in deze kleine bezetting met uiterste concentratie en enthousiasme hun beste beentje voor.
Dirigente Agnes kon het niet laten om de dames en heren uit het publiek uit te  nodigen om met dit fijne ouderenkoor mee te komen zingen. Elke vrijdagochtend vanaf 10.30 uur in deze zelfde lokatie van het Stamhuis.  Op het grote filmdoek achter het koor werden bij de te zingen evergreens video's vertoond van imposante bergen en  lieflijke valleien.

Solisten
FFSleutelen kan ook een paar solisten naar voren brengen. Het zijn Margeet, Henk en Theo, maar ook Agnes zelf liet zich niet onbetuigd.

Theo: Green,greengrass of hope Agnes: naast dirigent geweldig pianist

De verbinding

Het programma viel bij het publiek in de smaak, vooral ook omdat de dames en heren veel van de te zingen liedjes fijn mee mochten zingen. Zo ontstond er een heerlijke 'verbinding' tussen koor en publiek. Dat was ook de sfeer die Agnes wilde scheppen. Ze legde er de nadruk op dat bij dit optreden niet speciaal nadruk moest worden gelegd op perfectie. Het leven is immers voor iedereen ook niet helemaal perfect: het heeft zijn barsten en scheuren en iedereen heeft zijn ups en downs. En daarom kan  met elkaar genieten van fijne muziek een gevoel van saamhorigheid = 'verbinding' geven, ook al is het niet helemaal perfect. Haar recept werkte perfect, want er werd bij bekende liedjes spontaan meegezongen.
Het was een heerlijke muzikale bijeenkomst en dus vol 'verbinding'

Meer verslagen