Start
Redactie
Beemster Agenda
Nieuwsarchief
Foto-impressies
Verenigingen
Gastenboek
Over de Bengel
Links
Optiek Support Van Huizen in Middelwijck = gemak dient de mens
   
Middenbeemster, 25 april 2018
In de hal van Wijkcentrum Middelwijck, Pr. Beatrixpark 54, bestaat inmiddels al drie jaar gelegenheid om opticien Immy van Huizen te bezoeken en bij hem een fraaie bril aan te schaffen. Eens per week, op woensdag van 10.00-16.00 uur heeft hij de beschikking over de kapsalon, die op dit tijdstip niet in gebruik is. Langs de hele spiegelwand staan staan brilmonturen in alle soorten en maten uitgestald.
Eens in de twee weken huurt Immy een gediplomeerd opticien in om accurate oogmeting uit te voeren. Hiervoor moet altijd even een afspraakje worden gemaakt. Zelf heeft hij een opleiding tot hij optiektechnicus gevolgd, maar het opmeten laat hij dus over aan een daarin gespecialiseerd vakman/vrouw.
 
  Eén voordeel voor het publiek is, dat Immy in alle rust kan communiceren en adviseren om er helemaal achter te komen waar iemand de bril voor wil gebruiken. Ja heus, dat kan wel eens heel anders zijn dan een gewoon leesbrilletje om de krant te lezen. Bijvoorbeeld iemand wil een bril, die hij tijdens zijn werk als kraanmachinist gaat gebruiken. Dan kijk je toch heel anders tegen je werkplek aan dan wanneer je achter het stuur van een auto zit. In- tegenstelling tot een vestiging in een drukke winkelstraat waar iedereen in en uit loopt- kan dat in de stille hal van het wijkcentrum allemaal persoonlijk besproken worden.
Vooral voor bewoners van het ouderencentrum is dat wel heel gemakkelijk en goede reclame voor hem gaat hier meestal van mond tot mond Veel mensen van buiten Middelwijck komen daardoor ook graag bij hem langs om een bril aan te laten meten. Toch heeft hij een stille wens dat hij ergens op 'de Buurt' waar nu eenmaal meer publiek langs loopt, winkelruimte zou kunnen vinden . "Bijvoorbeeld een inpandig stukje winkelruimte van 5 x 4 meter zou al voldoende zijn,"mijmert hij. Het is natuurlijk prachtig dat ik hier voor één dag in de week mijn vak, dat tevens mijn hobby is, hier kan
 
uitoefenen, maar het heeft ook grote nadelen want ik moet mijn hele assortiment brillen en andere spullen elkekeer weer opstellen en na sluiting om 17.00 uur weer inpakken.
  Tijdens een gesprekje met Immy kan het ook niet anders dan dat er toevallig een bril voor de dag komt, waar iets aan mankeert: een glas dat er uit is gevallen. Immy zit al direct met een piepklein schroevendraaiertje het euvel weer te herstellen.
Een andere vraag: kan hij in een bril waaraan je zo gehecht bent omdat die zo fijn zit, nieuwe glazen zetten? In tegenstelling tot de meeste grote brillenzaken is dat bij hem geheel geen probleem.
Ook mensen die net een staaroperatie hebben ondergaan kan hij van dienst zijn.
Kortom: iemand die een bril wil laten aanmeten (of repareren) hoeft er niet meer voor naar Purmerend. E-mail: optiek-support@ziggo.nl